måndag 21 april 2008

De vill oss väl

Visste ni att homosexuella män är snuskiga smittohärdar som sprider vidriga sjukdomar? Det är inte många moderna människor som gör det. De flesta tror att homosexuella män är ungefär lika hygieniska som vanliga män. Men vi har fel! Några som däremot har funnit ljuset, halleluja, är Blodcentralen. De anser fortfarande att homosexuella män är olämpliga, smutsiga bloddonatorer.

Jag säger "fortfarande", därför att jag uppmärksammade detta någon gång medan jag gick i gymnasiet, har jag för mig, och blev ytterst förvånad. Det kändes som att ha snubblat över en ovanlig fossil, en utdöd ideologi, som plötsligt sprattlat till och vaknat till liv igen, i ett underligt litet hörn av vårt samhälle. Och nu, efter nästan ett års högskole/universitetsstudier, och nästan ett års militärplikt, och diverse fritid däremellan, har ingenting förändrats.

För att se vilka andra samhällsgrupper som står lite närmare apor än människor i GeBlod.nus ögon, klicka här.

Inga kommentarer: