lördag 12 januari 2008

Ifatt i tiden

Jag har hunnit ifatt samtiden. Folk som känner mig vet att löpning inte är min allra starkaste sida, så det har varit med flås och röda kinder som jag äntligen börjar blogga.

Jag har alltid tyckt att bloggar känts så moget, och definitivt. Så långt ifrån hur jag uppfattar mina egna åsikter. Med detta menar jag inte att jag tycker att mina åsikter är omogna, utan mer att jag anser att jag borde behöva kvalitetssäkra mina tankar innan jag publicerar varje blogginlägg. Nu är ju inte bloggvärlden känd för att göra just detta, men det är ett krav jag har ställt på mig själv.

Nu har jag inget intyg eller diplom som säkerställer kvalitén
av mina åsikter, men jag tänkte ändå låta denna blogg bli ett forum för mig att ventilera en del av de tankar som jag ständigt dras med. Populära ämnen som jag gärna bollar tyst för mig själv tycks vara feminism, främlingsfientlighet och SD, och olika religionsrelaterade frågor.

Eftersom jag alltid lyckas formulera mig bättre i skrivftligt format än verbalt, kändes bloggen - till slut - som ett bra alternativ.

1 kommentar:

Eva sa...

Välkommen till Verkligheten, Seb. Eller Blogosfären i alla fall.